Ovo su namirnice koje su jako zdrave, ali sadrze vise ugljikohidrata nego “osnovne namirnice” pa treba ograniciti njihov unos na ZK i paziti na kolicine.

Namirnice koje mozete jesti u ogranicenim kolicinama:

  • Korenasto povrce osim krompira i slatkog krompira (batat): rotkvica, cikla, cicoka, keleraba/koraba, sargarepa/mrkva, paskanat/pastrnjak, repa, crna rotkva i sl. Najbolje je korenasto povrce jesti sirovo, naribano u salatu, jer kuvano povrce ima vise skroba.
  • Orasasti plodovi i semenke: orasi, bademi, lesnik/ljesnjak, makadamia, brazilski orah, pekan, indijski orascic. Od semenki: bundevine/bucine semenke, suncokretove, lanene, semenke konoplje i susam/sezam. Mlevene orasaste plodove i semenke mozete koristiti kao brasna za peciva, a od njih mozete i napraviti maslac i razne namaze.
  • Kokosovo brasno, kokosovo mleko, ribani kokos, kosova pavlaka/vrhnje
  • Nezasladjeni kakao prah, psyllium prasak ili ljuspice
  • Kafa i cajevi bez mleka, topla ili hladna limunada
  • Od zasladjivaca se moze koristiti stevia

Izvor

Advertisements