LCHF (low carb high fat) je skracenica za nacin ishrane sa niskim unosom ugljikohidrata, a visokim masnocama. “Zelena kura”  je varijanta LCHF ishrane sa nesto strozijim izborom namirnica.

Na LCHF nacinu ishrane sam od augusta 2014 godine. I dalje uzivam u pripremanju hrane, isprobavanju novih recepata, povremeno pravim poslastice i peciva u ovom stilu, a nemam problem sa viskom kilograma.

Za “zelenu kuru” (ZK) sam prvi put cula na blogu “Istine i lazi o hrani” od Anite Supe. Probala sam par dana tako da se hranim no nisam se dobro organizirala, sve mi je postalo mucenje i vratila sam se na opusteni LCHF. Nakon odredjenog vremena dala sam novu sansu ZK. Prvo sam danima trazila odgovarajuce recepte, nakupovala sam puno povrca, mesa i ostalih namirnica sa liste. Shvatila sam da je najvaznije izbeci monotoniju u ishrani pa sam svaki dan pravila razlicita jela. Pocela sam uzivati u ovom nacinu ishrane.

Nemam potrebu da ZK drzim celo vreme posto nemam realan visak kilograma. Drzim je povremeno no dosta svojih obroka pravim u ovom stilu. Tokom drzanja ZK osetim nove nalete energije i nemam potrebu za slatkim. Svaki put budem bogatija za neki novi recept i nekoliko fotki hrane.

Nedavno sam nadosla na ideju da bih mogla pisati blog o “zelenoj kuri”, postavljati slicice isprobanih jela i objavljivati recepte. Iskreno, bilo bi mi lakse pisati generalno o LCHF no pisanje bloga o ZK mi je veci izazov posto su iskljuceni i mlecni proizvodi i voce. Ovaj blog prvenstveno planiram pisati za “svoju dusu”. Hocu da sve ideje imam na jednom mestu i da da se inspirisem da svojoj porodici pripremam zdrave obroke pune povrca. Istovremeno se nadam da cu onima koji se odluce za “zelenu kuru” dati mnostvo novih ideja i da ce isprobati poneki recept koji predlazem.

Ovaj nacin ishrane odlican je dijabeticare i za one koji imaju problem sa gljivicom candidom. Dosta recepata se mogu primeniti u keto djeti i Hrono ishrani. Naravno, svi recepti se mogu koristiti u LCHF.

Gospodja Anita Supe objasnila je detaljno sve o zelenoj kuri na njenom blogu “Istine i lazi o hrani”

Autor: Sladjana L.

 

 

