Osnovne namirnice: Namirnice koje se mogu slobodno jesti – osnovne namirnice ili baza ishrane:

  • Povrce koje raste iznad zemlje po mogucnosti iz ekoloskog uzgoja, posebno lisnato zeleno povrce: sve vrste kupusa, brokola, karfiol/cvjetaca, kelj, prokulice/prokelj, spinat/spanac, blitva, rastika, misancija, zelene mahune/boranija, articoka, sparoge, tikvice, patlidzan, masline, zelena salata, endivija, matovilac, radic, rikula, krastavci, paradajz/rajcica, paprika, komorac, tikva/bundeva
  • Luk, mladi luk, ljutika, poriluk/praziluk, beli luk/cesnjak
  • Avokado, limun
  • Jaja na sve nacine. Najbolja su organska ili domaca jaja.
  • Riba i druga hrana iz mora – rakovi, skampi, skoljke. Nemojte vrlo cesto jesti plavu ribu jer je bogata esencijalnim omega-3 masnim kiselinama (npr. srdela, skusa, lokarda)
  • Meso – svinjetina, govedina, divljac, janjetina. Nemojte uklanjati masnocu sa mesa. Najbolje je meso zivotinja koje prirodno pasu travu.
  • Perad – piletina, puretina, guske, patke… Ne uklanjajte kozu ispod koje se nalazi hranjiva masnoca.
  • Iznutrice – izvrstan izvor svih minerala i vitamina, posebno vitamina A i D.
  • Masnoce – maslac, cvarci, svinjska mast, hladno presano kokosovo i maslinovo ulje.
  • Suvo meso – slanina i kobasice, ali samo domace koje ne sadrze glutaminate, nitrite i druge stetne kemikalije.
  • Domaca majoneza i umaci napravljeni od domacih jaja, hladno presanog maslinovog ulja, maslaca i zacinskog bilja.
  • Djumbir, kurkuma, cisto zacinsko bilje bez aditiva.
  • Voda je najbolje pice. Pijte je cesto ali izmedju obroka, jer uzimanje vode direktno iza obroka ili za vreme obroka razredjuje zelucane sokove i otezava probavu.
  • Lakto-fermentirane namirnice: domaci kefir, domaci jogurt, fermentirano povrce kao npr. domaci kupus

Izvor

Advertisements