suncokret-013Prokulice su dobar izvor vitamina C, folne kiseline i kalija. Najcesce se sluze kao prilog, ali u ovoj kombinaciji postaju kaloricno i zasitno jelo pa se uz dosta salate mogu posluziti kao i glavno jelo. Pripremljene na ovaj nacin gube svoj intezivni miris i poprime miris slanine. Meni su u celom receptu ipak najbolji zapeceni orasi 😉

Sastojci:

  • 300 grama prokulica (prokelj/kelj pupcar/cimulice/brussel sprouts)
  • saka orasa
  • saka naseckane dimljene slanine
  • svinjska mast
  • sol, biber

Priprema:

Ocistiti vanjske listove prokulica. Manje prokulice zaseci gore, a vece prepoloviti.

U tiganju na masnoci 3-4 minute proprziti naseckanu slaninu i cele orase. Skloniti u poklopljen tanjir pa u isti tiganj dodati prokulice i jos masnoce. Posoliti i pobiberiti. Prokulice treba u tiganju samo da se kratko proprze, da malo omeksaju i pokupe masnocu.

Prebaciti ih u tepsiju oblozenu pek papirom i peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni oko 20 minuta, a u sredini pecenja ih promesati. Zatim dodati pecenu slaninu i orase pa jos peci 15 minuta.

Recept je sa odlicnog bloga “Paleo hedonizam”.

Advertisements