tahini-002

U narednim danima tema na blogu ce biti razni domaci namazi i dipovi šŸ™‚ Pocet cu sa tahinijem jer je cest dodatak raznim namazima i dipovima, a moze se koristiti i kao samostalan namaz. Tahini je u stvari przeni, mleveni susam koji sa dodavanjem ulja dobije kremastu strukturu. Jednom sam kupila kupovni tahini i bio mi je toliko gorak i ruzan da je zavrsio u kanti za smece. Dugo vremena sam zbog tog izbegavala recepte gde ide tahini. Onda sam probala domacu verziju i odusevila se razlikom šŸ™‚

Sastojci:

  • 200 grama susama/sezama
  • 3 kasike ekstra devicanskog maslinovog ulja (ili po potrebi)
  • morska ili himalajska sol po ukusu

Priprema:

Susam staviti u veci tiganj sa debelim dnom pa propeci nasuvo na srednje jakoj temperaturi. Stalno mesati i paziti da semenke ne izgore jer ce se dobiti gorak okus tahinija. Kad susam dobije zlatno-braon boju prebaciti u drugu posudu da se vise ne pece. Propeci ostatak susama.

Peceni susam staviti u elektricnu seckalicu i samleti ga. Postepeno dodavati maslinovo ulje i sa lopaticom skidati nalepljenu smesu da se sve izmiksa do zeljene gustoce.

Posoliti po ukusu. Moze se dodati i malo limunovog soka po zelji. Gotov tahini sipati u teglicu i cuvati u frizideru.

Za recepte gde ide 2 kasike tahinija znam nabrzake isprziti jedno 3-4 kasike susama i izmiksati ga u seckalici sa maslinovim uljem i malo soli.

Zahvaljujuci ovom receptu zavolela sam tahini šŸ™‚

Vise o tahiniju i zasto je zdrav procitajte u ovom clanku.

