prokelj-003

Prokelj se nalazi na samom vrhu liste namirnica koje bi trebali koristiti u Zelenoj Kuri. Na 100 grama ima samo 45 kalorija, a bogat je vitaminima, mineralima i vlaknima. U ovom jelu odlicno se uklapa sa tunjevinom i przenim susamom.

Sastojci:

  • 250 grama prokelja/prokulica/kelj pupcar/brussels sprouts
  • 1 konzerva komadica tunjevine (u vlastitom soku)
  • 2 kasike maslaca
  • 1 manji praziluk/poriluk
  • 3 kasike susama/sezama
  • sol, biber
  • persunov list

Priprema:

Prokelj ocistiti, vece glavice preseci na cetvrtine, a manje samo prepoloviti.

Staviti vodu sa kasikicom soli da provri pa dodati prokelj i kuvati oko 5 minuta.

Kuvani prokelj procediti, isprati hladnom vodom i ostaviti da se prohladi.

Zdravija varijanta je da se prokelj skuva na pari.

3 kasike susama ispeci na suvo u tiganju. Prebaciti u neku posudicu.

U istom tiganju na maslacu proprziti sitno isecakan praziluk. Dodati ocedjenu tunjevinu i kuvani prokelj. Sve zajedno prziti pa nakon 2 minute dodati susam. Posoliti, pobiberiti i sve zajedno prziti jos par minuta. Na kraju posuti sa persunovim listom. Servirati vruce.

Recept sam pronasla u starom izdanju “Blic-Zena”

Vise o prokelju procitajte u ovom clanku 🙂

Advertisements