prokelj s tunjevinom

Prokelj se nalazi na samom vrhu liste namirnica koje bi trebali koristiti u Zelenoj Kuri. Na 100 grama ima samo 45 kalorija, a bogat je vitaminima, mineralima i vlaknima. U ovom jelu odlicno se uklapa sa tunjevinom i przenim susamom.

Sastojci:

  • 250 grama prokelja/prokulica/kelj pupcar/brussels sprouts
  • 1 konzerva komadica tunjevine (u vlastitom soku)
  • 2 kasike maslaca
  • 1 manji praziluk/poriluk
  • 3 kasike susama/sezama
  • sol, biber
  • persunov list

Priprema:

Prokelj ocistiti, vece glavice preseci na cetvrtine, a manje samo prepoloviti.

Staviti vodu sa kasikicom soli da provri pa dodati prokelj i kuvati oko 5 minuta.

Kuvani prokelj procediti, isprati hladnom vodom i ostaviti da se prohladi.

Zdravija varijanta je da se prokelj skuva na pari.

3 kasike susama ispeci na suvo u tiganju. Prebaciti u neku posudicu.

U istom tiganju na maslacu proprziti sitno isecakan praziluk. Dodati ocedjenu tunjevinu i kuvani prokelj. Sve zajedno prziti pa nakon 2 minute dodati susam. Posoliti, pobiberiti i sve zajedno prziti jos par minuta. Po zelji dodati jos malo maslaca. Na kraju posuti sa persunovim listom. Servirati vruce.

Ovo jelo moze biti posno ako umesto maslaca koristite kokosovo ili maslinovo ulje.

Recept sam pronasla u starom izdanju “Blic-Zena”

Vise o prokelju procitajte u ovom clanku 🙂

Advertisements