prokelj-006

U LCHF i ZK nije dozvoljen krompir pa pire uobicajeno pravim od karfiola, brokole i korena celera, a sad je na red dosla i bundeva 🙂 Kupila sam povoljno oguljenu zamrznutu bundevu isecenu na kockice pa sam je prvo pekla u rerni i onda napravila pire. Naravno mozete koristiti svezu, oguljenu bundevu isecenu na kockice ili posto se bundeva malo teze guli, ispeci komade bundeve u rerni i iskoristi “meso” bundeve za pire.

Sastojci:

  • 500 grama ociscene bundeve (muskatna tikva/buca/butternut squash)
  • malo maslinovog ulja
  • sol, biber
  • beli luk u prahu, zacini po izboru
  • komad maslaca
  • po zelji malo naribanog muskatnog orascica

Priprema:

Oguljenu i iseckanu bundevu staviti u tepsiju oblozenu pek papirom. Posoliti, pobiberiti, staviti beli luk u prahu i zacine po izboru. Poprskati sa maslinovim uljem, izmesati rukama i staviti da se pece 25-30 minuta na 180 stepeni.

U dzezvici ili serpici na laganoj vatri rastopiti komad maslaca. Pecenu bundevu prebaciti u posudu, dodati maslac i sve fino usitniti sa stapnim mikserom. Po potrebi jos malo posoliti i po zelji dodati malo naribanog muskatnog orascica.

Po zelji posuti sa isprzenim susamom/sezamom u tavici na suvo ili miksom raznih isprzenih semenki.

Nesto vise o ovoj vrsti bundeva 🙂

Advertisements