pogacice 002

Odlican recept za one koji zbog zdravstvenih razloga izbegavaju gluten, laktozu i jaja.

U ovom receptu lanene semenke namocene u vodi zamenjuju jaja.

Sastojci:

  • 150 grama pravog bademovog brasna
  • 4 kasike chia semenki
  • 3 “jaja od lana” (3 kasike lanenih semenki i 300 ml vode)
  • 4 kasike pravog kokosovog brasna
  • 2 kasike psyllium ljuskica
  • 1 kasika kokosovog ulja
  • 1 kasikica sode-bikarbone
  • 1 kasikica soli (himalajske)
  • 1 kasika jabukovog sirceta

Priprema:

Prvo cemo pripremiti “jaja od lana” 🙂 Inace na 1 kasiku lanenih semenki ide 100 ml vode i ta kolicina zamenjuje 1 jaje.

3 kasike lanenih semenki staviti u posudu s 300 ml vode. Ostaviti najmanje pola sata da odstoji da lan pusti svoju sluz. Zatim sa stapnim mikserom izraditi smesu. Dobit ce te sluzavu smesu slicnu belanjcima.

Bademovo brasno staviti u cediljku i pomocu kasike prosejati. Sve suve sastojke pomesati. Dodati 1 kasiku jabukovog sirceta i “jaja od lana”. Pomesati drvenom varjacom. Oblikovati  peciva i staviti ih u tepsiju oblozenu pek papirom. Napravila sam 7 peciva.

Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180 stepeni 20-25 minuta. Proveriti cackalicom da li su pecena.

Recept sam pronasla na FB stranici “D & D recepti” 🙂 U tom receptu je koristen tamni lan, a ja sam koristila zlatni.

# # # # # # #

Kad sam prvi put pravila peciva po ovom receptu pogresila sam jer sam u zurbi prepisala recept na ceduljicu, nisam precizno procitala i greskom sam stavila samo pola vode (150 ml na 3 kasike lana). Evo slike pripreme da vidite kako zaparavo izgledaju ta “jaja od lana” 🙂

slika pripreme

Naravno, smesa je bila pregusta pa sam dodala jos 20-30 ml vode. Smesu sam oblikovala kao ravnu pogacu i zasekla na 6 delova. Ta peciva su ispala toliko ukusna da mi dodje da opet namerno pogresim 🙂

peciva bez jaja

 

 

 

