granola bars

Nisam dugo postavila recept za neki LCHF slatkis πŸ™‚ Ovi kolaci se zaista brzo prave, ukusni su i zasitni. Naravno treba pripaziti na kolicine πŸ˜‰

Sastojci:

  • 100 grama badema ili lesnika
  • 100 grama ribanog kokosa (obicno kokosovo brasno iz trgovine)
  • 50 grama oraha
  • 50 grama semenki suncokreta
  • malo soli
  • 4 velike kasike maslaca od indijskih orascica (cashew butter)
  • 3 kasike maslaca
  • malo prave vanilije
  • stevia i eritritol do zeljene slatkoce
  • malo bademovog ili kokosovog mleka

Priprema:

Bademe ili lesnike, orahe, suncokret i kokosovo brasno usitniti u el. seckalici.

Na laganoj vatri ili na pari otopiti maslac i maslac od indijskih orascica i dodati smesi. Dodati do zeljene slatkoce steviu i eritritol samleven u el. mlinu za kafu.Β  Dodati malo soli i vanilije. Dodati malo bademovog ili kokosovog mleka tek toliko da se moze zamesiti smesa. Sve dobro zamesiti, smesu utisnuti u tepsiju oblozenu pek papirom, poravnati i ostaviti 1 sat u frizideru. Nakon tog smesu narezati rezacem za pizzu ili tankim nozem na ploske zeljene velicine.

# Koristila sam przene lesnike. 50 grama sam naseckala, a 50 grama samlela. Ribani kokos je vec bio dosta sitan pa ga nisam mlela. Lesnike i orahe sam samlela u masini za orahe, a suncokret u mlinu za kafu. U receptu prema kojem sam ih pravila nije navedeno mleko, ali je koristen med pa je za ZK verziju potrebno malo tekucine da se poveze smesa. Zasladila sam s 1 kasikom eritritola i 1 kasikom stevie u prahu. Stavila sam ih u tepsiju velicine 16 x 23 cm.

Za LCHF verziju umesto maslaca od indijskih orascica mozete koristiti maslac od kikirikija. Maslac od sirovih indijskih orascica mozete sami napraviti. Potrebno ih je prvo namociti u vodi.

Pravila sam prema ovom receptu s omiljenog bloga “Typeoneprincess” πŸ™‚

 

